onsdag 14. desember 2011

Byste i leire

Denne oppgaven gikk ut på å lage hode/byste i faget keramikk. Bysten skulle være i målestokk 1:2, det vil si størrelsen på bysten er halvparten av mitt hode. Materiale jeg skulle bruke var av leiren Craft Crank.

1.       I begynnelsen fikk vi sponplateunderlag med stang. For at leiren ikke skal sitte fast i stangen kledde vi den med matpapir.

2.       På toppen av stangen laget jeg en liten rund ball der hode skulle være.

3.       Så var det bare å dekke hele stangen med leireklumper og etter hvert forme et hode.

4.       Til slutt skulle jeg modulere fram en nese, to øyne, en munn, ører og diverse nødvendige detaljer.








Problemer oppstod under veis; bystens hals ble for lang, men når dette skjedde ble jeg litt inspirert. Som du kanskje ser har bysten en alt for lang hals med ringer, store hull i øreflippene, krusete hår og en stor nese. Selv om det oppstod problemer underveis klarte jeg å redde det inn med en afrikansk inspirert byste. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar