onsdag 14. desember 2011

Reklameplakat

I denne oppgaven skulle jeg designe to forskjellige reklameplakater i photoshop. Den ene reklameplakaten var om et produkt jeg hadde laget selv i faget produksjons, den andre skulle være et valgfritt designobjekt jeg fant på nettet. Reklameplakatene skulle stilles opp i målgrupper som kjønn, alder og interesse før reklameplakatene ble laget.


Min første reklameplakat reflekterte mot målgruppen; kaffeglade mennesker. Bakgrunnsfargen er en skarp rød farge med striper som lyser mot produktet, disse stripene fungerer som en blikkfanger hos mange mennesker. Folk tar seg gjerne tid til å se på en spennende plakat.

Denne plakaten reklamerer for Nespresso kaffemaskin, den er blitt en svert populær kaffemaskin bland unge og gamle. Den koster kun 1 299 kr. En kaffemaskin som vil holde lenge.









Min andre reklameplakat reflekterte mot målgruppen; kattemennesker. For få denne reklameplakaten til å se spennende ut brukte jeg det samme mønsteret på plakat som på esken. Reklameplakaten ble veldig spennende å se på, jeg tror det er mange som snur seg både to og tre ganger for å se på den.

Denne plakaten reklamerer for oppbevaringsesken i kattedrakt, den funger som det perfekte pennal. Oppbevaringsesken er solid og vil mest sannsynlig holde i mange år ved fint bruk.     


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar