onsdag 14. desember 2011

Innpakningspapir


Denne gangen innen faget kvalitet og dokumentasjon fikk jeg i oppgave å lage tre innpakningspapir med tre forskjellige uttrykk. Uttrykken var livlig, rolig og det tredje skulle være lekent og kunne brukes i en lekebutikk. Mønsterets rapport var bygget opp ved hjelp av speiling og/eller ornament. For å lage disse mønstrene måtte jeg bruke programmene photoshop og/eller illustrator.

Jeg valgte å lage det lekene mønsteret først. Ved hjelp av photoshop lagde jeg en teddybjørn som danset, jeg reflekterte, snudde og vred den, og til slutt ble det mange bamser som danset. Ettersom dette innpakningspapiret tilhører en lekebutikk er fargene rosa, blå og gul de perfekte fargene på innpakningspapiret.


Rapport

















Mønster


















Mitt andre mønster var det livlige. Der hadde jeg klippet ut en sommerfugl med nøytrale farger. For å få mønsteret mer livlig lagde jeg mange sommerfugler i ulike størrelser, og mønsteret ble med en gang mer livlig.

Rapport
Mønster


















Mitt siste mønster var det rolige mønsteret. Jeg fant en svane på nettet med en fin blå tone farge som passet det rolige mønsteret veldig bra. Den samme blå tone fargen som var på svanen brukte jeg som bakgrunnsfarge for å få en rolig helhet i innpakningspapiret.

Rapport
Mønster

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar